English Learning (آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی )

آموزشگاه زبان انگلیسی | مرکز تخصصی زبان آیلتس IELTS و تافل TOEFL با کادر آموزشی مجرب و آزموده و نیز آموزش دوره های تخصصی زبان انگلیسی سعی در آ

آسیای شگفت انگیز را بیشتر بشناسید

  کشورهای آسیایی دارای بی نظیرترین جاذبه های گردشگری خارجی می باشند. تایلند، مالزی، امارات و حتی ترکیه کشورهایی هستند که بسیاری از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی را در خود جای داده اند.

تایلند، سرزمین لبخند ها

تایلند که با نام سرزمین لبخندها نیز شناخته می شود، جواهر جنوب شرقی آسیا است و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری تایلند را چه با سواحل درجه یک در جنوب و چه از دهکده های کوهستانی شمال تایلند لذت فراوانی دارد.

از معابد معروف تایلند به شمار می روند که با تماشای هر کدام در کنار سواحل تایلند، می توان وارد دنیای جداگانه ای شد.

 

مالزی، کشور مدرن آسیایی

مالزی دو تجربه گردشگری بسیار متفاوت را به گردشگران تورهای مالزی ارائه می دهد. یکی شبه جزیره بورنئو، جزیره ای که با اندونزی و برونئی مشترک است و دیگری غرب مالزی که ترکیبی از فرهنگ های مالایی، چینی و هندی که پایتخت کارآمد و مدرن آن کوالالامپور است. بورنئو مالزی با جنگل های زیبا و قله ها و قبایل دور افتاده، برخی از مکان های جالب در مالزی و بهترین جاذبه های گردشگری مالزی را به نمایش می گذارد

 

هند، سرزمین هفتاد و دو ملت

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است که ازکوههای هیمالیا تا مناطق سرسبز گرمسیری کرالا و از منطقه مقدس گنگ گرفته تا ماسه های کویر تار امتداد دارد هند تقریبا از تعداد بی پایانی از فرهنگ ها، مناظر، بناهای تاریخی و مکان های گوناگونی برای گشت و گذار با تور هند برخوردار است.

غواصی در جزیره هاولوک (بزرگترین مجمع الجزایر ریچی)، بازدید از تیسوادی در سفر به گوا هند، گردش در سواحل بکر و زیبای سالست، رفتینگ مهیج در گوا و لمس طبیعت با کایاکینگ در گوا تنها تعدادی از تفریحات هندوستان می باشند

امارات، کشور مدرن در خاورمیانه

دبی بزرگترین و محبوبترین مقصد در امارات است. این شهر از مراکز خرید بسیار شیک با برندهای معروف، خود را از یک قرارگاه کویری به یک مقصد تفریحی و جایی که گردشگران برای خریدهای متنوع، گرفتن حمام آفتاب و تفریح خانوادگی به آن سفر می کنند، تبدیل کرده است. دبی به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری مانند برج خلیفه (بلندترین برج جهان)، مراکز خرید همچون مرکز خرید دبی مال ، بزرگترین آکواریوم جهان و فضای اسکی سرپوشیده، موزه های گوناگون مثل موزه دبی و خانه های قدیمی مانند خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی، کاملا مشهور است.

 

ترکیه، کشور اوراسیایی

اگر به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه مند هستید یا می خواهید ساعاتی را با آرامش در میان بناهای تاریخی قدم بزنید و زمانی را در عمق تاریخ و همینطور طبیعتی بکر سپری کنید، ترکیه این امکان را برای شما فراهم کرده است.

استانبول، مشهورترین شهر ترکیه می باشد که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می شود و استانبول به واسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر خودش و همینطور تفریحات مدرنی که در آن جا انجام می گیرد توانسته است هرساله طرفداران پرشماری پیدا کند.

برج گالاتا ترکیه از مشهورترین بناهای ترکیه است همچنین خلیج شاخ طلائی در استانبول و میدان تکسیم استانبول از دیگر نقاط این شهر می باشند که از محبوبیت های زیادی میان مسافران برخوردار هستند.

.

+ نوشته شده در  يکشنبه 13 بهمن 1398ساعت 13:03  توسط admin 

آخرین اخبار از مالیات سفر و عوارض خروج از کشور

 

مالیات خروج از کشور (Departure tax) چیست و چگونه پرداخت می شود

هر مسافر (حتی افراد زیر 2 سال) هنگام خروج از کشور باید مبلغی را بعنوان عوارض خروج از کشور پرداخت نماید. مبلغ عوارض برای خروج از مرزهای هوایی زمینی و دریایی به شرح زیر می باشد، که باید قبل از سفر در یکی از شعبات بانک ملی و یا سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور به آدرس sadadpsp.ir/tollpayment پرداخت شود و قبض آن میبایستی همراه پاسپورت در هنگام خروج به قسمت گذرنامه ارائه گردد.

نوع مسافر

مرتبه اول

مرتبه دوم

مرتبه سوم به بعد

نوع مرز

مسافر عادی

2.200.000 

3.300.000 

4.400.000

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

زائرین حج تمتع و عمره

1.100.000

1.650.000

2.200.000

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

زائرین عتبات عالیات

-

-

-

مرز هوایی 375.000

مرز زمینی و دریایی 125.000

قیمت ها به ریال می باشند.

نرخ عوارض خروج از کشور در 1398-1399

آیا سفر به خارج گرانتر شد؟

طبق درخواست نمایندگان مجلس سازمان امور مالیاتی کشور مکلف به اخذ مالیات از مسافران به عنوان هزینه سفر به خارج شده است و بر این اساس بابت خروج هر مسافر ایرانی از تمامی مرزها اعم از هوایی، دریایی و زمینی مبلغی را به عنوان مالیات سفر از مسافران دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند و میزان مالیات ذکر شده در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود. 
البته کارشناسان معتقدند سفرهای خارجی شهروندان ایرانی درحالی مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده است که هر مسافر پیش از خروج از کشور، روی بلیط هواپیما، عوارضی را از قبل پرداخت می نماید و اگر خدمات دیگری همچون تور های خارجی را از آژانس هواپیمایی خریداری کند نیز یک دور دیگر مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شود و هنگام خروج از کشور نیز باید عوارض خروجی را پرداخت کند.
میزان مالیات بر ارزش افزوده سفرهای خارجی هنوز مشخص نشده است و فقط مجلس اعلام نمود این میزان در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیات غیر مستقیمی است که خریدار آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و فروشنده می بایست مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

کدام افراد از پرداخت مالیات و عوارض خروج از کشور معاف می شوند؟

این مالیات شامل همه افراد به جز موارد تبصره زیر خواهد شد

طبق تبصره ۱ این ماده، دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور (دارندگان اجازه خروج دانشجویی)، بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند، دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند از پرداخت مالیات موضوع این ماده مستثنی هستند.
همچنین زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی (ع) به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند و ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند نیز از پرداخت مالیات سفر معاف خواهند بود.
طبق تبصره ۲، گردشگران، ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری- صنعتی که صرفاً از مبدأ مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می‌کنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه می‌شوند.
نمایندگان با رای موافق به تبصره ۳ این ماده، نیروی انتظامی را موظف کردند، پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که عازم خارج از کشور هستند را مطابق با روشی که سازمان تعیین می‌کند کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت نکرده‌اند، جلوگیری نماید.
هرچند که بعد از انتشار این خبر، واکنش هایی از سمت مردم مخصوصا در فضای مجازی شکل گرفت اما سید فرید موسی، نماینده استان تهران با اشاره به این موضوع در صفحه شخصی خود نوشت: مالیات سفر خارجی و عوارض خروج از کشوردر اصل یکی است که قبلا تعریف شده بود و چون عوارض می بایست به شهرداری ها پرداخت شود، صرفا نام آن به مالیات تغییر کرد تا منابع به خزانه کشور واریز شود. همچنین برخی معافیت‌های ضروری که در قوانین به صورت پراکنده تعریف شده، در این قانون مجتمع شد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 13 بهمن 1398ساعت 12:54  توسط admin 

چگونه می توان سفر خاطره انگیزی را در آنتالیا تجربه کرد

آنتالیا، شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه که بخش زیادی از تاریخ ترکیه را در خود جا داده است و همین تلفیق تاریخ و طبیعت موجب شده است تا این شهر به مقصدی رویایی برای گردشگران تبدیل شود.

آنتالیا از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی محدود شده است.

اما در طی سال های اخیر دولت ترکیه توانسته است با ایجاد زیر ساخت های مناسب و البته محافظت از اماکن طبیعی و باستانی آنتالیا، سبب شود تا گردشگران خارجی بسیاری روانه این شهر شوند و حال می توان ادعا کرد که بخش زیادی از اقتصاد این شهر از صنعت گردشگری می باشد البته که نمی توان از تاثیر دیگر صنعت یعنی کشاورزی در این شهر چشم پوشی کرد.

با این حال در این بخش می خواهیم به شما کمک کنیم تا در صورت خرید تور آنتالیا سفری راحت و شگفت انگیز را تجربه نمایید.

 

رزرو هتل های لوکس آنتالیا

رزرو هتل یکی از بخش های مهم در هر سفر می باشد و باتوجه به اینکه در هر منطقه ای از آنتالیا انواع هتل ها قابل مشاهده هستند در نتیجه می توانید به راحتی اقامتگاه مورد نظرتان را پیدا کنید اما این را می بایست در نظر داشت که این شهر، یک مقصد توریستی است و سرعت رزرو هتل های آنتالیا نیز بالا است

با این حال به معرفی 3 مدل گوناگون از هتل های آنتالیا در دوتا از مناطق پرطرفدار ترکیه می پردازیم.

1-      هتل تایتانیک بیچ لارا آنتالیا | TITANIC BEACH LARA: هتل تایتانیک بیچ لارا در شهر آنتالیا مانند یک کشتی کروز می باشد  که دارای معماری خاص و زیبا و همینطور امکاناتی است که هر توریست و گردشگری را به سمت خود جذب می کند و می توانید با با ورود به لینک اطلاعات جامعی از امکانات و قیمت هتل تایتانیک آنتالیا بدست آورید.

2-      هتل کاروانسرای لارا آنتالیا | KERVANSARAY LARA ANTALYA HOTEL: هتل کاروانسرای لارا  هتل 5ستاره و u شکلی است که در فاصله ی خیلی نزدیکی از ساحل لارا قرار دارد و از خدمات و امکانات زیادی برخوردار است. کارمندان آن قادر به مکالمه به 5 زبان نیز هستند.

هتل گرانادا لاکچری بلک آنتالیا | GRANADA LUXURY BELEK HOTEL: گرانادا لاکچری بلک  مرکز گردشگری شهر بلک در منطقه زیبا سریک آنتالیا واقع شده است که بزرگترین و مدرن ترین منطقه شهر آنتالیا به شمار می رود و می توانید با مراجعه به لینک درج شده از عکس هتل گرانادا لاکچری مشاهده نمایید

 

 

 

نحوه آغاز سفر به آنتالیا

گردشگران مخصوصا ایرانیان در ابتدای سفر به آنتالیا گزینه های متفاوتی را پیش روی خودشان می بینند به این صورت که اگر قصد دارید تا هزینه کمتری را پرداخت کنید و از ایرلاین داخلی بهره مند شوید می بایست به فرودگاه دنیزلی و یا اسپارتا که در فاصله 3 الی 4 ساعته نسبت به آنتالیا هستند بروید. اما اگر برایتان تفاوتی ندارد و می خواهید با ایرلاین ترک سفر خود را آغاز کنید می توانید به فرودگاه آنتالیا بروید.

از آنتالیای افسانه ای بیشتر بدانید!

بازدید از جاذبه های توریستی آنتالیا

بعد از ورود به این شهر و تحویل اتاق از هتل و همینطور اقامت آسوده در آن ها نوبت به بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیاس ترکیه می رسد که تماشای هرکدام اعم از طبیعی و مصنوعی می تواند تجربه ای فوق العاده را در گردشگران به ایجاد  کنیم.

بازدید از جاذبه های تاریخی آنتالیا که به جا مانده از حکومت عثمانی و دوره های ما قبل آن می باشند شما را وارد تاریخ پر هیاهوی این شهر می کند. مسجد مراد پاشا  نمونه ای از همین آثار می باشد.

تفریحات هیجان انگیز در آنتالیا

تفریح در آنتالیا فقط به تماشای آثار باستانی و حضور در سواحل زیبای آن ختم نمی شود و در این شهر اماکن تفریحی بسیاری تعبیه شده اند و آکوالندمی تواند اوج هیجان را به شما القا کند. (برای کسب اطلاعات از آدرس پارک آبی آکوالند آنتالیا وارد سایت شوید).

لذت خرید و سوغاتی در مراکز خرید آنتالیا

خرید یک بخش جدا نشدنی در سفر می باشد. با این حال بعد از تفریح در سواحل و پارک آبی انتالیا و عکاسی از مسجد مراد پاشا و برج ساعت آنتالیا نوبت به خرید یادگاری و هدایا می باشد و  خرید در مارک آنتالیا پیشنهادی از جانب ما به شما است تا بتوانید بهترین خریدها را در معتبرترین برندهای بین المللی و ترک تجربه کنید.

 

آداب برخورد و معاشرت و فرهنگ مردم آنتالیا

ترک ها، مخصوصا مردم شهر آنتالیا به زبان مادریشان بسیار علاقه دارند. به همین دلیل با توریست هایی که قادر به صحبت به زبان ترکی هستند خیلی گرم تر برخورد می نمایند، پیشنهاد می کنیم که با برخی از کلمه ها و اصطلاحات ترکی آشنا شوید

  

+ نوشته شده در  شنبه 5 بهمن 1398ساعت 13:25  توسط admin 

سفری به قاره زرد

قاره آسیا، تمامی اقلیم ها، پوشش گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و امروزه باتوجه به زیبایی هایی که در هر نقطه از این قاره نهفته است، آسیا بیشتر از قبل مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است و این موضوع در رنکینگ های منتشر شده از توریستی ترین شهرهای جهان نیز قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم از شرقی ترین شروع کنیم، چین می تواند مثال خیلی خوبی باشد که در هر نقطه از آن تنوع محنصر  به فردی دیده می شود و شاید متفاوت ترین شهر در این کشور را بتوان هاربین نامید که فستیوال برف و یخ هاربین از معروف ترین رویدادهای این شهر باتوجه به آب و هوای سری که از سیبری می گیرد می باشد.

کمی پایین تر کشور تایلند قرار دارد که محبوب ترین مقصد توریستی در جنوب شرقی آسیا می باشد و به همین دلیل است که تقریبا هر چیزی را می توانید در آن پیدا کنید، از سواحل  تایلند و جنگل های انبوه گرفته تا غذای های عالی و خانه های ساحلی ارزان قیمت و برخی از بهترین هتل های لوکس جهان. در این کشور هر چیزی برای هر سلیقه و بودجه ای وجود دارد. تایلند به عنوان تنها کشور جنوب شرقی آسیا که هرگز مورد استعمار قرار نگرفته است.

از دیدنی های موجود در شهرهای تایلند می توان به خلیج فانگ نا پوکت، جزیره فی فی پوکت، در پوکت و پاتایا اشاره نمود.

 

در جنوب قاره آسیا، هندوستان قرار دارد که همه چیز در آن دیده می شود، اگر بتوان یک شهر را در آن انتخاب کنیم گوا بهترین گزینه است که در سواحل دریای هند قرار گرفته است و به دلیل این موقعیت جغرافیایی دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد. کشور پرتغال در حدود 450 سال بر شهر گوا حکومت کرده است و به همین دلیل، در گوا شاهد فرهنگ متفاوتی نسبت به سایر نقاط هند خواهید بود و همینطور کلیساهای بسیاری از زمان حکومت پرتغالی ها هنوز به جای مانده است.

می توانید در یک آب و هوای فوق العاده بهاری در شهر گوا، در سواحل زیبای این شهر به تماشای غروب آفتاب بنشینید و از آرامش آن گوا لذت ببرید.

تنها 19 کیلومتر فاصله از کشور هندوستان، جزیره زیبایی با نام سریلانکا (گوشواره هندوستان )وجود دارد که توسط مارکوپولو به عنوان یکی یکی از بهترین جزایر جهان توصیف شده است و دارای تاریخی است که قدمت آن به هزاران سال می رسد. اگرچه کوچک است، اما در این کشور تاریخ، طبیعت و زیبایی بسیاری مشاهده شده است. سواحل، جنگل ها، مزارع چای، معابد و دیگر جاذبه های گردشگری سریلانکا گردشگران را به خود جذب می کند. جزیره سریلانکا دارای مناظر متنوعی از جمله جنگل های بارانی، دشت های خشک، سواحل شنی و مناطق مرتفع می باشد. کندی(شهر مرتفع سری لانکا)، بنتوتا (شهر ساحلی سری لانکا) و کلمبو( شهر تجاری سری لانکا) از شهرهای زیبا و معروف این کشور می باشند.

  

در غرب شبه جزیره هند و جزیره سریلانکا، کشوری با شکل و شمایل  گربه (ایران) در یکی از مناطق حساس و مهم دنیا واقع شده است که با نام کشور چهار فصل شهرت دارد.

در ایران نیز همه چیز می توان پیدا کرد، از سواحل گرفته تا کویر و بناهای تاریخی.

جزیره قشم، جزیره کیش و مشهد مقدس از محبوب ترین شهرهای ایران می باشند که می توان طبیعت بی نظیر و تمدن را تماشا کرد.

 

در همسایه غربی ایران،  ترکیه قرار دارد که پیوند دهنده ی اروپا و آسیا است. این کشور در احاطه دریاها نیز قرار دارد و در شمال کشور دریای سیاه و در قسمت جنوب غربی آن دریای مدیترانه قرار دارند، بدین ترتیب کشور ترکیه در قسمت غربی قاره آسیا (آناتولی) و در قسمت شرقی اروپا (بالکان) قرار گرفته است

استانبول، کوش آداسی، آنتالیا، آنکارا، ترابزون و قونیه نمونه هایی از شهرهای مهم این کشور می باشند که با بازدید از هرکدام می توان علاوه بر طبیعت خدادی، به تماشای قدمت و تاریخ نشست.

اما حرف از پیوند آسیا و اروپا شد شاید جالب باشد که بدانید تنها ترکیه نیست که از این ویژگی برخوردار است و روسیه دیگر نقطه متطل کننده این دو قاره می باشد که پهناورترین کشور دنیا است و به دلیل همین دلیل با کشورهای زیادی از شرق تا غرب دنیا همسایه است و به واسطه ی این وسعت و قدمت خود دارای مقاصد گردشگری و اماکن تاریخی بسیار محبوبی است. از جمله مواردی که باعث می شود هر توریستی عاشق این کشور بشود فرهنگ و ادبیات روسیه است چرا که ادبیات روسیه در سراسر دنیا شناخته شده.

سفر در آسیا چگونه بود؟

خوش گذشت؟

+ نوشته شده در  شنبه 5 بهمن 1398ساعت 13:12  توسط admin